Dag 15 | Ergernis

Om een beetje door onze spullen heen te komen en vakantiegeld te regelen zijn we begonnen met opruimen. Eigenlijk ruimen we al een jaar of 2 op en halen we lang niet zoveel spullen in huis als er uit gaan. Maar toch blijven de spullen maar komen. En gaan natuurlijk.

Eigenlijk een simpel principe. Je maakt wat foto’s van je oude spullen. Bijvoorbeeld een boek. Zet et op een verkoopsite en wacht tot er een bieder voor komt. Als dit lukt regel je de betaling en pak je het in om te verzenden. Online koop je de zegel. Gaat naar een postagentschap en levert het af om te versturen. De koper laat je weten dat het onderweg is. Tot zover erg begrijpelijk. En via track en trace zagen wij dat het pakket bezorgd was

Maar….. toen kregen wij na 3 dagen bericht dat er nog niets binnen was. Track en trace was ook weer aangepast naar “onderweg”. Na 4 dagen kregen wij een porto envelop. ‘Pakket te groot. Te weinig porto’. Het pakket wordt doorgestuurd zodra u betaald heeft. Grote verwarring hier thuis. Het pakket was opgemeten en voldeed aan de afmetingen. Maar je wilt de ontvanger niet teleurstellen. Dus wij de €4,35 nog overgemaakt. Geadresseerde op de hoogte gesteld en afwachten tot het pakket werd vrijgegeven. Gisteravond weer bericht dat er na 4 dagen nog niets ontvangen was. Tinus heeft toen maar een vraag neergelegd bij PostNL. Via de chat. 🙂 Da’s niks voor hem. Maar het probleem uitgelegd en we werden keurig geholpen dat het pakket 13 maart in de brievenbus is afgeleverd bij de geadresseerde. Oké, geadresseerde en wij waren daar niet van op de hoogte. Dus een klacht ingediend dat het niet bezorgd was. Dus waar was het dan? En waarom moesten wij een boete betalen voor een pakket dat toch gewoon via de brievenbus was bezorgd? Vragen waarop de behulpzame chatpartner geen antwoord had. Dus op naar de volgende chatpartner.
Ik wist niet dat het mogelijk was maar we werden doorgeschakeld. Bij Joost, onze nieuwe chatpartner kregen wij te horen dat er een foute scan was. Wij hadden geen boete horen te krijgen. Dus nu krijgen we €4,35 terug. (Fijn!) Maar helaas, omdat we niets verzekerd of aangetekend hadden verstuurd kon hij het pakket ook niet verder volgen dan dat het in een brievenbus was afgeleverd. Balen. Maar toch.

Dus een bericht met chatwisseling doorgestuurd naar de geadresseerde. En excuses aangeboden. Plus zijn geld terug als het boek er dit weekend nog niet zou zijn. 2 uur later een mailtje terug. Het boek is binnen. Het lag ineens op de mat. Hij is er erg blij mee. Hij had het ooit in bezit, maar dat bleek aan de verkeerde kant van de scheiding terecht te zijn gekomen.

Nou vraag ik mij af. Hoe vaak zou PostNL verkeerd scannen?

One thought on “Dag 15 | Ergernis

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *