U wordt zo spoedig mogelijk geholpen

Dat zinnetje hoorde ik tenminste een minuut of 15 geleden. Daarvoor werd ik niet geholpen door de juiste persoon, dus zit ik nu al 28 minuten à 10 cent per minuut te wachten om iets te regelen dat mijn tussenpersoon zou hebben geregeld.

Wij hebben een ander rekeningnummer voor de vaste lasten. Heel handig om een beter overzicht te krijgen van onze financiën. Dus Begin dit jaar heb ik onze tussenpersoon gebeld. De aardige vrouw aan de lijn zou alles regelen en wanneer wij nog iets moesten ondertekenen zouden wij daar een brief voor krijgen.

Inderdaad lag er 2 dagen later een brief. Alles dat zij kon regelen was geregeld. We moesten alleen even de papieren tekenen en dan zou de rest ook goed komen.  Vandaag maar weer eens even nagekeken. En helaas gaat er van alles mis met de overschrijvingen. Bijna alles gaat van de verkeerde rekening af.  Natuurlijk kan het gebeuren dat het bedrijf het nog niet verwerkt heeft. Maar dan zijn ze wel traag. En al die verschillende bedrijven tegelijk? Helaas zijn bij de verzekeringen die ik na bel en de hypotheekverstrekker geen aangevraagde wijzigingen bekend. Het rekeningnummer waar wij ons eten van moeten betalen staat nu rood en die waar de rest vanaf moet staat belachelijk positief. Ook wel eens leuk om te zien. Maar ik baal behoorlijk als ik volgende week een brief krijg dat mijn hypotheek niet afgeschreven kon worden. En zo hang ik ondertussen al 37 minuten te luisteren naar een bandje:

U wordt zo spoedig mogelijk geholpen…….

Nou ik geloof er niet echt in.

Edit: en 45 minuten! En nog steeds wordt ik zo spoedig mogelijk geholpen. Durf nu alleen niet meer op te hangen. Vermoed dan dat ze net doorschakelen. En ik moest beveiligd inloggen. Waarna ik trouwens weer ben doorgezet dus ik ben benieuwd of ik mijn zuurverdiende centjes wel nuttig uitgeef. Ga liever borrelen of uit eten. 

Edit 2: 50 minuten. En het batterij lampje van de telefoon begint te knipperen…..

7 Comments

    • Lexi

      Weet je wat nog erger is?
      Na 53 minuten in de wacht gehangen te hebben krijg ik iemand aan de telefoon die mij verteld dat er een briefje met onze handtekeningen gestuurd moet worden naar de bank. Dat heeft onze tussenpersoon dus niet gedaan. Dit ook even bij de bank gecheckt. Nu kunnen we misschien nog mee met het wijzigen van het rekeningnummer voor 1 maart. Maar waarschijnlijk wordt dat 1 april. Ben je 4 maanden verder voordat je het geregeld hebt.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *